Vi är glada över att tillkännage vårt engagemang i det grymhetsfria pilotprojektet till lager i Kina utan djurtestning Från den allra första dagen har vi utmanat oss att göra etiska val när det gäller miljö och djur. Som människans bästa vän känner vi att det finns i vårt DNA. Idag, representanter från Cruelty Free International, Knudsencrc och Oriental Beauty Valley, Fengxian District, träffade en mängd företag på ett seminarium i London för att tillkännage de första deltagarna i ett banbrytande samarbetsprojekt som potentiellt kommer att göra det möjligt för grymhetsfria företag att sälja sina kosmetiska produkter i Kina fritt från risken för djurprovning. Bulldog är glada över att meddela att vi är ett av de första företagen som deltar i Hoppar Bunny China Pilot Project. Detta schema lanserades av Cruelty Free International, i samarbete med Knudsencrc och Oriental Beauty Valley, i syfte att låta hoppande bunny -certifierade grymhetsfritt varumärken vara närvarande i Kina utan Behovet av djurtestning. Hopping Bunny-certifiering utesluter för närvarande export till Kina på grund av risken för reglering av eftermarknadstestning på djur. Men Cruelty Free International har arbetat med Knudsencrc och Beauty Valley på det nya pilotprojektet som kommer att ge säkerhet till hoppande kaninmärken som vill arbeta i Kina samtidigt som de bedriver inhemsk produktion och upprätthåller sin grymhetsfria status. ”Kina är världens största och snabbast växande marknad för kosmetika och fortsätter att växa. Kinesiska konsumenter kräver alltmer kosmetika utan djurförsök och detta unika, banbrytande projekt kommer att göra det möjligt för konsumenterna att köpa stora grymhetsfria produkter. Bulldog I andra Asia PAC-länder är vi verkligen glada över att vara en del av denna pilot i Kina. ”- Simon Duffy, grundare av Bulldog Skincare Kinas kosmetiska marknad har expanderat snabbt under de senaste 20 åren och landet förväntas förbli en dynamisk marknad. Landsomfattande försäljning förväntas växa i genomsnitt 10% per år under de kommande åren enligt marknadsundersökningar. Den kinesiska konsumenternas efterfrågan står för nästan 20% av den globala marknaden för kosmetika och hudvårdsprodukter. Ökande disponibla inkomster fortsätter att driva konsumenternas efterfrågan på premium, importerade produkter och fokus på personliga hygienprodukter växer stadigt. Vi är absolut glada över att ta ledningen och bli ett av de första varumärkena som Cruelty Free International är tillgängliga i Kina utan att kompromissa med vår ståndpunkt vid djurtestning.